Jag tänkte berätta för er om gravidcravings

Alla kan ju få så kallade cravings, sådär så att man blir riktigt sugen på något. Kanske nån speciell maträtt, godis eller choklad. När jag blev gravid trodde jag att preggocravingsen mest skulle handla om att man blev sugen på konstiga saker eller saker man kanske inte gillar värst annars. Men som vanligt trodde jag att just detta inte skulle hända mig. Men, som med alla andra ”preggoeffekter” kan jag konstatera att jag även (tidigt!) kunde ta med cravings på min lista. Dock varierar de. Det har inte varit en och samma grej som återkommit utan det är hela tiden olika. Den gemensamma nämnaren är att när jag blir sugen då blir jag så J*VLA sugen att jag håller på att smälla av. En gång fick Jens gå tidigt från jobbet och följa med ner på stan och äta wallenbergare med potatismos. Jag var fan i mig helt vild. Behövde.äta.wallenbergare. Det var så fruktansvärt, himmelskt gott! Men sen dagen efter fick tanken på samma mat mig att vilja kräkas. Detta var i typ vecka 8. Sedan dess har jag avverkat popcorn (Jens fick springa ut mitt i natten och handla) och pommesfrites (vi gick till Fridhemsplans Mc Donalds och jag åt dubbla portioner ”en stor pommes med Mac Feast-dipp” till middag samt en stor cola till) samt choklad i olika former.

Idag gäller pannkakor. Och vet ni, det är inte på det sättet att man tänker att pannkakor, det vore gott! Det kanske man ska laga till middag efter någon god soppa. Det är snarare HERREGUD JAG MÅSTE HA PANNKAKOR NU NU NU. Jag är allvarlig. Det enda jag kan tänka på just nu är de där frasiga, lena pannkisarna stekta i massor av smör. Ägg och vetemjöl och mjölk. Vad jag ska ha till är inte så noga men gärna grädde. Kanske äppelmos. Konstig kombo. Men framför allt bara pannkakor. Jag kan inte koncentrera mig på jobbet, förställer mig bara hur jag äter dessa gudasända pannkakor. Att det vattnas i munnen har fått en helt ny innebörd som gravid. Faktum är att även detta inlägg är svårt att skriva. Pannkakor.

Klockan är halv fyra och det är inte läge att gå hem än. Det finns ingenstans nära jobbet som serverar pannkakor. Jag måste typ hem! Jag börjar nästan få ont i huvudet av det här suget.

I alla fall, det jag ville förklara med det här inlägget är att gravidcravings liknar inget annat sug. Det är inte ens ett sug. Det är nåt annat. Jag tror det är nåt sånt här det känns att vara heroinist. Om det blir som med wallenbergarna kommer jag snart att börja darra. Pannkakor, behövde få skriva det igen.

Pannkakor.

One thought on “Jag tänkte berätta för er om gravidcravings

  1. Hahaha! Hoppas inenrligt att mina framtida cravings består av typ citrusfrukter eller nåt annat enkelt, nyttigt och snabbtillgängligt 🙂 Hoppas du får dina PANNKAKOR snart!

Kommentera

