Inreda för bebis

Jag håller på och väljer babynest till den blivande familjemedlemmen. Sådana här mjuka prylar (bokstavligen i det här fallet) tycker jag är så himla roligt! Jens ansvarar istället för babyskydd, vagn och bil. Det sistnämnda i och för sig inte så bebisrelaterat. Känns inte alls stereotypt hur vi helt omedvetet har ”råkat” dela upp intresseområden. Att mannen är så pepp på vagn verkar dock inte vara så vanligt som hos oss, det är ju kul tycker jag!

I alla fall känner jag mig vissa dagar mer och mer som en blivande föräldraledig småbarnsmamma som fullständigt kan grotta ner mig i bebisgrejer jag för några månader inte ens visste fanns. Samtidigt inte alls. Just nu mycket babynest-surf till exempel, men det verkar inte bli med det gulligaste djurmotivet (velade länge mellan elefant eller uggla) utan ett motiv som passar bäst i vår soffa och tillsammans med inredningen i övrigt. Vill inte fylla mitt hem med enbart bebistemagrejer. Kommer liksom bli så mycket bebistema ändå…

Det här nestet kommer från emmiesbabynest.se och är jättefint tycker jag!

Bild

Nähäpp då börjar det bli så här mycket bebis- och gravidinlägg igen…

2 reaktioner på ”Inreda för bebis

    1. Haha, det hade jag inte gissat 🙂 Trodde ”barnfria” människor tyckte sånt var sååå tråkigt 🙂 Men då så, då har jag fått go!

Kommentera

