Att fylla år

Trots min mer än vuxna ålder tycker jag otroligt mycket om att fylla år. Jag faktiskt älskar det. Det är en dag som bara är min och förutom paket och finfrukost hörs jag med alla vänner, familjen samlas och så vidare. Mina födelsedagar är alltid bra! I år var det dessutom meteorologisk vår den 5 mars och det händer minsann inte ofta.

Min man överraskade med ovanligt många paket i år, så många att jag kom för sent till jobbet för att hinna öppna alla i lugn och ro – efter att ha klämt, känt och gissat förstås! Finfrukost fick jag också men det får jag å andra sidan varje dag som preggo. Lyfter sällan en hand i köket numera.

Avverkade troget några timmar på jobbet och solade mig i fler gratulationer innan jag travade ner till Grand Hotell. Jag och min hjärter kung drack afternoon tea och skålade i champagne. Eller jag fick ju något alkoholfritt alternativ som mest smakade Kiviks päroncider. Men miljön på Grand är oslagbart och snittar, scones och minibakelser är verkligen min grej så jag satt bra i min fåtölj med utsikt över Nybroviken i ett par timmar.

Vi hann lägga benen i soffan en stund hemma innan vi svidade om och mötte min familj på Björk Bar & Grill. Dit går vi ganska ofta när vi inte orkar laga mat, och annars också och det slår aldrig fel. Skitgod mat, lugnt och mysigt, bra service och nära hem. Som en riktigt bra kvarterskrog.

Proppmätt och med fler paket och blommor somnade jag gott efter en alldeles, alldeles underbar födelsedag. Jag firade 32 år + 365 dagar och min bebis i magen 20 veckor + 0 dagar. Därmed har halva tiden gått tills vi får träffas i verkligheten! På tal om presenter.

födelsedag2

2 thoughts on “Att fylla år

Kommentera

