Tillbaka i manegen

Bloggen har varit lite on hold de senaste månaderna, helt ofrivilligt bör tilläggas! Min axlar tackade för sig någon gång i slutet av oktober och har varit på intensiv rehab sedan dess. Önskar man kunde skicka iväg valda kroppsdelar på rehabilitering medan man själv fortsatte som vanligt men det funkar ju inte riktigt så. Därför, minimalt med tid tillsammans med datorn. Jag har fått prioritera och då hamnade inte bloggen överst utan snarare bankärenden… Nu kan jag skriva igen men känslan kan liknas lite vid att komma igång med träning på nytt. Det är alltid svårast att komma igång. Jag vet inte var jag ska börja men vill skriva om allt på samma gång.

Jag är inne i en fas i livet där det varannan dag känns som att nu är livet slut och det varannan dag känns som att det är först nu livet börjar. Jag är preggo. Vecka 18 idag. Det skulle jag ju alltid kunna skriva om. Det finns en uppsjö med saker att berätta som ingen nämner för dig innan du blir gravid, saker som inte står i en enda bok utan som du vackert får upptäcka själv. Det är lite ride of your life och cirkus dygnet runt kort sammanfattat. Redan alltså. Men jag är alltså tillbaka i manegen igen, på tal om cirkus.

One thought on “Tillbaka i manegen

Kommentera

