Morgontur i löparskor

Eftersom kalendern har slagit om till vintertid nu passade jag på att utnyttja ”ljuset” och ställde klockan på 05:45 i morse för att hinna med en löprunda innan jobbet. Eller vänta! Hinna med? Nä, jag ställde klockan för att hinna unna mig en löprunda innan jobbet. Faktiskt. Även om det var mörkt när mobilen började vibrera på sängbordet kommer det ha varit släckt sen länge när jag cyklar hem från jobbet med slut på dygnets ljusa timmar. Då vill jag bara slänga mig i soffan med en filt och en bok och vara sådär riktigt leeedig. När jag hade hoppat i löpartightsen och svept ett litet glas med smoothie hade himlen ljusnat och nere i Karlberg lyste snart en, om än ganska blek och lite trött, oktobersol. Det blev fem behagliga kilometrar, en till, större frukost med rostat bröd, granola, bär, juice och hela baletten, värmeljus och morgontidning. Måste säga att jag gjorde mig själv en fin start på veckan! (Även om det var mannen som stod för den framdukade frukosten…) Har förbluffat mig själv med redan rekordmånga träningspass i arla morgonstund den här hösten. Vet inte riktigt vad som har hänt. För morgonpigg, det är jag inte. Men jag har väl insett att den här tiden på året är jag inte direkt kvällspigg heller!

blogg

Kommentera

