Morgonsimning

Jag funderar på om jag ska göra den här fredagsmorgonen till tradition i höst. Min klocka ringde halv sju (inte så himla farligt!) och efter grötfrukost och tända ljus trampade jag och mannen i höstrusket ner till Kronobergsbadet. Några morgnar i veckan kan man simma till klassisk musik. Jag var lite orolig för att det bara skulle vara pensionärer där som simmar lodrätt men ack så jag bedrog mig. Pensionärerna, som ju kan ta sovmorgon, kommer ju förstås senare! Det var ändå inte särskilt mycket folk men ganska många som tar sin simning på allvar och crawlade med alla möjliga redskap. Själva blandade vi crawl med bröstsim i en egen bana. Min crawlteknik måste vara klart undermålig med tanke på hur schlut jag blir av ynka 50 meter! Det är dags att signa upp sig på en teknikkurs igen. Avslutade gjorde jag i bastun med en banan innan jag trampade vidare längs med Norr Mälarstrand till kontoret.

En förträfflig fredagsmorgon som jag funderar på att göra till en vana!

Kronobergsimhall

Kommentera

