Jag har blivit en sån där!

Jag har blivit en sån människa jag aldrig trodde jag skulle bli. Jag ska ”komma igång” med träningen igen. Jag har aldrig varit ”en sån” förut eftersom jag aldrig har slutat tidigare. Det har jag inte nu heller. Jag tränar balans, rörlighet och smart styrka med min pt, cyklar precis överallt, tar någon löptur och rider ganska mycket. Men tidigare har min träning varit mer prioriterad och planerad och haft mer av en huvudroll i mitt liv, varit mitt stora intresse. Nu har det förflyttats till att bli något som ska ”hinnas med”. Jag har blivit en sådan!

Jag planerar ett bröllop också. Det hade jag nog heller aldrig trott. (Får ni chansen så ta den, det är sjukt roligt!) Och så planerar jag en ny webb och jobbar i projekt jag inte trodde jag skulle ha en så betydande roll i (Också sjukt roligt!) Jag kan alltså konstatera att alla kan förändras och istället för att fundera på om det är bra eller dåligt konstatera att förändring är väldigt bra för att se saker ur ett nytt perspektiv. Förutom att det är roligt är det nyttigt.

Men jag vill i slutändan såklart inte släppa träningen helt. Men i kombination med att livet bjuder på så mycket gott just nu och att jag haft väldigt många* problem med min kropp har träningsplaneringen (förutom rehab) kanske inte varit viktigast i mitt liv senaste tiden. Men idag fick jag (håll i er nu!) göra knäböj (!) på Omni4 och jag fick betyget ”sjuuukt bra teknik!”. Jag gjorde front squats med 50 kg efter att inte ha haft en skivstång i närheten av mig själv sen i vintras med kommentaren, du kan ju ta 90 kg också. Jahapp! Med det i minnet och faktumet att jag ska stå brud om mindre än fyra månader kommer jag definitivt sätta fart på träningen igen.

Men de som sagt det förut har rätt. Det är svårast att sätta igång igen!

3 reaktioner på ”Jag har blivit en sån där!

Kommentera

