Nästan 8 mil på cykel, till fots och på häst

I lördags sken solen och vinden blåste (som vanligt?) väster ifrån. Jag kan inte minnas att jag någonsin varit på väg ut på Mälaröarna och det inte har blåst motvind. Jag och Jens tog cyklarna ut till Ekerö och stallet och det blev en tur på ca 3 mil inkl ett kort stopp för inhandling av fika. Jag cyklade på hybriden för att vila min axel (en av alla skador och hitan och ditan på min långa lista) vilket skapade ganska bra benträning (jämför däcken…) tillsammans med motvinden och så vidare.

Framme hos hästarna blev det lunch, fika och lite återhämtning mot en varm vägg i gassande sol innan jag bytte cykeln till min fyrbenta springare. Jens fick fortsätta att cykla bredvid. Det blev en fin tur i skogen som bara stördes av att Kakan fick ett av sina små stressanfall på vägen hem men som jag efter lite om och men lyckades parera. Kom hem med glad och svettig häst och hoppade upp på cykeln igen.

3 mil hem gick betydligt fortare och lättare och efter en snabb kik på klockan insåg vi att vi skulle hinna med både middag på stan och niobion om vi var snabba i badrummet. Sagt och gjort! Sent på kvällen när klockan nästan var natt var vi rastlösa och hade mycket att prata om efter filmen vi nyss sett. Så tillbaka till Kungsholmen tog vi fötterna.

Många skulle nog tycka att man var lite knäpp en sån där dag. Jag tyckte allt var helt perfekt. 6 mil cykel, drygt en timma på hästryggen, en timmas promenad, sol, vår, förväntan (på sommaren!) och en så en bra man och en bra film på det. Men på söndagen tog jag bilen till stallet. Så jag är väl ändå ganska normal.

4 thoughts on “Nästan 8 mil på cykel, till fots och på häst

  1. Fiiin pålle! Jag har skickat vidare alla mina bröllopsmagasin dessvärre, annars hade ni ju fått dem. Superkul med planering! (Well, det hörde inte riktigt till detta inlägg men något jag tänkt på en tid).

    Lät som en toppenbra dag, och grymt sällskap hela tiden, bästa!

  2. Fiiin pålle! Jag har skickat vidare alla mina bröllopsmagasin dessvärre, annars hade ni ju fått dem. Superkul med planering! (Well, det hörde inte riktigt till detta inlägg men något jag tänkt på en tid).

    Lät som en toppenbra dag, och grymt sällskap hela tiden, bästa!

Kommentera

