Mitt påskägg har varit gott hittills

Den här påsken har börjat fint. Lite längtansfullt tänkte jag i veckan på snö och fjäll och vårvinter som på nåt sätt hör påsken till. Vi åker inte ens ut på landet i år eftersom jag behöver vara lite jour på jobbet just nu. Allt kan hända och det är verkligen spännande i min bransch den här tiden. Men att bara vara hemma i flera dagar och samtidigt vara ledig är riktigt fint det med!

Efter halvdag igår inledde jag påsken med en PT-timma på Omni4 följt av solig promenad med Hjärter kung och senare en tupplur hemma i soffan innan middag och lagom mycket barhäng med tjejkompisarna.

Vaknade i morse med lite känslan av ha ett sandpapper i munnen men kunde liksom inte bli av med löpsuget för det. Det blev långfrukost och massor av mysig egentid med Jens innan vi konstaterade att nu skulle lite löpning allt funka!

Jag snodde Lofsans lugna löpprogram och genom Karlsbergs slottspark ömsom snöklädda fält och ömsom leriga stigar skuttade vi runt med sol i ögonen och vind i håret. Ljuuuvligt!

10 min joggning, 10 X (30sek löpning/30 sek joggning/30 sek gång) och avslutningsvis 10 min joggning igen.

Här om kvällen sprang jag 6 km på asfalt med fantastiskt mycket ont i knäna. Helt sjukt. Idag sprang jag ungefär lika långt men på lera och snö och kände märkbart lite ont på vägen hem. Mental anteckning.

Ikväll. Påskmiddag och familjehäng. Resten av dagarna blir det cykelfix, lägenhetsfix, tid i stallet och förmdoligen bikramyoga. Det känns bra det här!

Mobilen dog kölddöden under löpningen (vekling!) och jag som hade varit riktigt bloggproffsig och valt en vårig och snygg outfit ENKOM för att ta snygga bilder och under turen dessutom funderade på snygga fotomoves fick lufsa hem utan en enda bild. Här ser ni istället min after run lunch. Ostkaka, en klick grädde och bärkompott tillsammans med rött chaite med smak av kanel och kardemumma.

En reaktion på ”Mitt påskägg har varit gott hittills

  1. men åh, ostkaka, vad gott!

    hemma-påsk lät rätt trevligt det med! vi firade i stugan i Malung-Sälen vilket också var fantastiskt men hemma är alltid hemma.

Kommentera

