Magisk söndag

Söndag. Runt nollan. Blå himmel. Sol. Takdropp. Hästdoft.

Min klocka ringde 05.45 och jag var ensam på gatorna när jag gick mot bilen. Några vårfåglar kvittrade i träden men annars hördes bara vintergatornas kvarlämnade och numera torra grus under mina fötter. 30 minuter senare parkerade jag bilen ute på Ekerö och klev in hos hästarna. De hade precis ätit morgonhö och spejade nyfiket över boxkanterna.

Trots solgass började jag och Kakan dagens träning i ridhuset – som vi ju hade helt för oss själva! Solen lyste in genom fönstren och inte ett ljud hördes förutom Kakans mjuka trampande. Hon hade vilodag igår och efter uppvärmning blev det 40 minuters effektivt arbete. Återigen med fokus på igångsättningar, fattningar och halter. Styrketräning för hästar alltså. Sen skrittade vi ut en tur på lång tygel, tittade på gräset som vill komma fram genom snön och vattendropparna som ersatt istapparna på taken. För första gången i år blev jag svettig i fleecetröja och jacka!

Jag var hemma igen på förmiddagen när Jens precis hade klivit upp ur sängen. Jag han både duscha och vila en stund under täcket igen innan vi åt brunch med 15 fantastiska vänner för att fira vår förlovning.

Fantastisk dag helt enkelt!

Kommentera

