Tightsen var roligare än träningen

Roligast med gårdagens träning var kanske att jag hade en ny snygg outfit. Coola tights från Reebok och vårrosa linne från Casall. De första hamnade på bild den här gången när jag låg och strechade på vardagsrumsmattan efteråt.

Tidigare hade jag kört effektiva intervaller. Under 20 minuter körde jag 1.45 min arbete + 15 sek gåvila. Aldrig över mjölksyratröskeln. 10 min uppvärmning inledde och 5 minuter nedvarvning avslutade. Kände mig stark och längtar efter ett sånt där tränar tills jag kräks pass. Garanterad mjölksyra alltså. Min träning just nu, förutom all rehab, är en enda lång transportsträcka till våren känns det som. Jag längtar nämligen också efter att träna ute. Helgens Mudmania på Blogger Bootcamp gav mersmak och påminde mig om hur jag bäst tycker om att träna.

Tightsen kommer från Reebooks crossfitkollektion. Jag fick dem gratis i goodie bagen på Blogger Bootcamp. Men jag kan intyga att det är supersköna och sitter grymt. Om du som jag är långbent passar de bäst för inomhusträning då de inte är jättelånga i benen. Snyggt med glipa vid vristen förvisso – tycker jag – men svalt utomhus. TIPS: Mina längsta tights kommer från Nike.

Kommentera

