Nu e jag biten! #längdskidor

Nu har jag blivit biten. Längskidor blir roligare och roligare och senast i dag var jag – givetvis – ute och åkte. Knallblå himmel, strålande, värmande sol, vindstilla, 2 minus, nyvallade skidor som gick snabbt. Ja ni fattar. Tog det säkra före det osäkra och tog sikte på Gärdet, min nya hemmarena. Var ute en bra stund i dag full av energi, spanade ut över snön och kände doften av brasa. Mäktigt huvudstad man bor i. Fick ändå ge mig till sist. Var i behov av mer vatten och en banan.

Det var så himla kul i alla fall att jag tänkte åka imorn kväll igen. Spåren var inte perfekta idag men jag chansar. Jag är ju biten nu. Spårpatrullen brukar vara verkligt flitiga och jag vet inte var de har hållit hus – kanske spårar dom sent ikväll igen om jag har tur?

Hur som helst ligger skidkläderna nerpackade i ryggsäcken och imorn bitti är det jag som syns i rusningstrafik på t-banan med skidorna under armen!

4 reaktioner på ”Nu e jag biten! #längdskidor

  1. Åh, här är en till som bara blir mer och mer fast, kul när man verkligen upptäckt något nytt!

    /Malin – med sikte på Ågesta!

Kommentera

