Bra benpass, bra mat, bra dag!

Bra benpass

  • Utfallssteg med viktskiva + drakar i superset
  • Front squats
  • Leg curls  + leg exstension i superset
  • Kliv upp på bänk med viktskiva (fast sista setet blev det hopp på grund av adrenalinkick) + tåhävningar i superset

Bra benpass som är klart effektivt och med ganska hög intensitet i och med supersets och hopp. Det trollar fram lite puls och innehåller även smarta övningar för rörlighet och stabilitet. Inte det svinigt tyngsta benpasset jag kört men precis så tufft som det var tanken för att kunna få med stabilitetsträningen också. Oavsett kände jag mig faktiskt urstark i dag, särskilt i squatsen där man får testa mest vad man går för. Roligt!

Bra mat
Middag fick bli coltingpannkakor (ägg, banan, jordnötssmör) med kvarg och hallon plus nån sorts sallad på avokado och mango. FitnessFighten-mat? Nej inte jordnötssmör eller en hel (!) halva avokado. Men nu råkar jag tycka att det är bra träningsmat så det strutar jag i. Jag är sjukt nöjd med mina hittills 19 dagar med FitnessFighten, det är ju nästan tre (TRE!) veckor och jag har inte fikat en enda (INTE EN ENDA!) gång. Detta är stort. Det måste vara någon sorts livsrekord. Jag kommer vara galet nöjd med mig själv efter att bara ha ätit superbra mat en hel månad, tränat tufft, klokt och roligt, sovit gott och ändå medverkat på födelsedagsfirande, melodifestivalskvällar och allmänt tjejhäng på restauarang. Bara på Alla hjärtans dag åt jag saker som inte var helt hundra kanske (enligt FF) och nån macka har det blivit under mina 19 dagar. Men framför allt har jag inte fikat. Har alla fattat att jag inte har fikat nu? Kan dock meddela att jag inte blivit mindre sugen på kladdkaka för det. Ska summera ihop fler FitnessFight-tankar snart och ge er lite övrig status av ”projektet”. Har ju som ni kanske noterat till exempel inte tränat deras pass alls eftersom jag upplever dem som allt för mycket nybörjaträning. Bra träning men kanske inte bäst för mig. Som maten ungefär.

Bra dag
Förutom en grymeligrym månad blev det här en sån himla bra tisdag bara sådär. Morgonpromenad med min vapendragare till jobbet i morse och extra bonustid ihop. Värsta kreativa-få-massor-gjort-och-ha-inspirerande-möten-jobb-dagen. Spontant uppmötande av samme vapendragare på stan när klockan fortfarande var eftermiddag och inköp av sneakers till våren. En till sån där promenad istället för tunnelbana hem till oss och så träningen och maten på det.

Kommentera

