Mitt hjärtas dag

Mon dieu vad skönt med fredag! Jag är så.himla.trött. Har fortfarande förhoppning om att kunna vässa mina stakmuskler till skidspåret i mars senare idag men försöker att samtidigt vara realist. Viktigast är bara att ta sig hem, orka tvätta håret och placera mig i sängen. Jag hoppas att Mr kan ansvara för den där älggrytan vi tänkt laga och slå på tv:n när På spåret börjar. På tal om honom var det ju Alla hjärtans dag igår. Det är lite kul hur det har blivit med det där. Först skulle ALLA fira den dagen. Nu ska INGEN fira den dagen. Får man ändå för sig att fira får man nästan skämmas för att man gör det.

Jag är en sån person som älskar att fira saker, stort som litet, och tycker att man ska ta alla chanser att förgylla vardagen med lite extra glans när tillfälle ges. Alltså firade jag Alla hjärtans dag.  Dessutom är jag vansinnigt kär så jag tyckte det passade rätt bra. Vill man inte fira så slipper man. Deal? Däremot tycker jag inte att firande automatiskt behöver betyda massor av dyra presenter eller högt uppsatta förväntningar. The little things in life är ett himla bra uttryck.

Min morgon började med en ganska vanlig frukost men med levande ljus och hjärtformade skålar. Jag överraskade Jens med en liten present och ett hjärta av choklad. Kvällens planer var egentligen bara att vara hemma samtidigt och laga lite extra god middag ihop. Men mitt på dagen dök det upp en bukett med röda rosor och flera andra fina blommor i. Jag sa att jag gillar när livet är lite som en amerikansk film och man får blommor på kontoret! Väl hemma på kvällen var vi inte särskilt sugna på att ställa oss i köket utan spontanbokade bord på vår favoritrestaurang runt hörnet. Jag drog i lite lockar i håret och åt en sojakorv med senap till förrätt innan det var dags att kila ner. Vardagsromantik och en helt perfekt dag!

Men FitnessFighten då?! Jorå den fortsätter och det blir inte ett dugg roligare faktiskt. I veckan har jag hoppat över både semlor och choklad på jobbet men igår sket vi i allt sånt. Beställde vad vi ville på restaurangen och varsitt glas vin. Hjälpes vad mätt jag blev! Trots att jag inte orkade någon efterrätt när det väl var all in, vilken besvikelse, kunde jag ändå konstatera att FitnessFight-ätandet inte är så dumt ändå. Det kanske kan motivera mig de sista två veckorna? Jag saknar: Bröd, Bregott, kanelbullar, croissanter med choklad, mer nötter och mer avokado. Men jag har en hel del funderingar om mina matvanor och kroppens reaktioner. Får bli ett eget blogginlägg senare!

5 thoughts on “Mitt hjärtas dag

  1. Håller med om hjärtans dag. Man BEHÖVER inte köpa grejer. Man fixa en god middag med någon, man kan ringa en kär vän. Skicka ett blombud eller whatever. Folk säger att man inte ska behöva en dag för att visa sin kärlek, men va fan det är väl ypperligt sätt att faktiskt göra nåt utöver det vanliga, det blir ju inte av annars.

  2. Jag gillar också firande dagar! Känns lite extra kul i vardagen – och man behöver ju bara fira de man har lust med!

    Fin bukett du fått av J!

  3. Jag sprider hellre ut det över året – grejen med alla hjärtans är ju att det liksom (för många alltså) blir lite påtvingat – och då tappar man ju ursprungsidén, att få och ge oväntad uppskattning. Men känns det bra så ska man ju göra det, då blir det ju rätt oavsett dag!
    Minns du förresten när vi crashade Greken i träningskläder, mitt bland alla kärlekspar och blomblad. DET var romantiskt, haha 🙂

  4. Haha såklart jag minns! Också en grym Alla hjärtans, bra kompis, god mat, godispåse! Vi måste göra om det nåt år 🙂 När vi var ute och åt var det en familj där med barn, respektive, vänner etc. SÅ borde man ju fira! Men i övrigt håller jag så klart med om att man ska sprida ut gracerna – också!

Kommentera

