Nya upptäckter i skidspåret

Uppstigning kl 08, 8 tunnelbanestationer och 8 km skidor. Dagens siffra blev onekligen åtta! Vid halv två igår natt efter både tjejmiddag och film i soffan med Hjärter kung kollade vi status på skidspar.se och oj, det var ju nypreparerat på Gärdet, Med andra ord var det bara att ställa klockan och hoppa i säng. Innan vi var på plats var det väl nästan förmiddag kanske men inte dessto mindre hittade vi tre nya, fina spår. Vi åkte omväxlande ihop och omväxlande för oss själva. När jag var ensam fick tankarna fara runt fritt samtidigt som jag njöt av vinterluften och snön. Tankeverksamhet och fysisk aktivitet passar ibland oväntat bra ihop.

Dagens intressantaste upptäckt gjordes på hemvägen via Alewalds. Jag klämde och kände på mössor, glasögon, stavar och det mesta i vintersportväg och lämnade in mina skidor för lite pyssel. De har varit i min ägo i tre års tid och jag har levt i tron att de har varit vallningsfria. För att det var det jag bett om. Visserligen har jag undrat varför de saknat mönster men alltid tänkt att jag är ju inget skidproffs på längden såatt. Mina skidor är inte vallningsfria blev dock dagens besked. Nähä! Jag har alltså åkt en halvmara på Svalbard med första milen uppför, bland annat, utan fäste. Det är rätt imponerande. Glidvallat dem har jag däremot gjort. Men nu ska det bli mer glid och dessutom fäste och jag räknar med att tekniken kommer nå nya höjder framöver! Jag får tillbaka dem på torsdag och ska ge mig ut i spåret redan nästa helg eller på fredag efter jobbet. Om några veckor väntar Sälen!

Kommentera

