Måndags WOD

Uppvärmning 10 min på crosstrainer + 10 min på 85 % av max
Sen en crossfitinspirerad WOD. 12 minuter och så många varv som möjligt av:
6 burpees
9 situps
12 svingar
Varvade ner 5 min på löpband

Totalt tog det mig knappa 40 minuter. Fitness Fightens program ska ta 60 min. Men följer jag deras upplägg är jag i mål på 45. Mitt pass idag är dessutom mer högintensivt så jag bedömer att jag trots allt får mer effekt av detta. Eller för att tala FitnessFight-språk: bränner fler kalorier under tiden och efteråt. Framför allt var det här passet mycket roligare, ger mig variation och bygger styrka som jag vill ha.

Nu summerar jag en bra dag! De första dagarna med Fitness Fighten var lite knepiga men nu känns det mycket bättre. I dag har jag fortsatt att käka enligt deras devis. Bra grejer var tredje timma men i mindre mängd än vanligt. Och inga hunger craves. Och inga fikasug. Man blir verkligen inte det av att äta såhär. Fortfarande lite bökigt med att planera matlådor, mattider och träningstider på minuten men det är inte alldeles för långt från hur det var innan heller. Har gjort ett recept ikväll som i alla fall SER toksmarrigt ut. Om det är lika gott som det ser ut kommer recept imorn!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s