Kvarg

Sitter med 100 gram kvarg och lite kanel på kvällskvisten och tycker det här känns rätt crazy. Är sugen på något betydligt mer smarrigt än det här vita klegget, inte nödvändigtvis kladdkaka, men kanske en ostmacka eller lite melon?

Känner mig inte så där störtmotiverad just nu och tänker att ett mera all in-tänk på träning snarare än mat kanske hade passat mig bättre. Å andra sidan är jag inte den som avfärdar en utmaning bara för att det blir lite jobbigt och tråkigt. Nu skulle jag ju testa att vara nyttigheten själv. Men vi kan säga såhär – jag längtar till mars. Av flera anledningar.

Till dess kommer jag i alla fall ha gjort en j*vligt rolig träningsplanering. Och så kommer jag fortsätta äta lite bättre än jag gjort de senaste månaderna men utan den här kalorihysterin. Nästa argh-inlägg kommer förmodligen handla om matematik och mat. Det jag såhär i uppstarten tror att jag ändå kommer ta med mig vidare från Fitness Fighten är de större mellanmålen och istället mindre huvudmål – och att verkligen hålla på tre timmars-regeln. Det har känts riktigt bra. Pepp pepp pepp…

Övriga tankar såhär på kvällskvisten, tja, cred till alla deltagare i Biggest Looser. Vilket slit!

6 reaktioner på ”Kvarg

  1. Uh, att ligga på 1800 och mindre när man tränar som du gör, alltså, jag hade blivit tookig, även om det väl antagligen går att hålla en hyfsad mättnadsnivå om man planerar in i det sista.

    Tror som Guidiol skrev att det inte går att kompensera för skitmat etc, men att lära känna sin kropp och lyssna på den ”på riktigt” är nog svårt för många, ink mig.

    Imponerad av att du ger dig in i testet dock!

  2. började också fitnessfighten nu i feb. tränar en hel del sen tidigare och har väl egentligen aldrig tänkt på kaloriintag, så det är det som är den stora utmaningen. men ska bli kul att se ens toppform efter denna månad! hoppas framförallt på en massa ny inspiration som sedan leder till massa motivation, både inom mat och träning.
    ville mest säga att det är kul att följa dig under fitnessfighten och peppa peppa peppa! lycka till och kör hårt!

  3. Usch, det låter skitjobbigt. Inget för mig 🙂 Ska strax gå och ställa in ett par limpor i ugnen, sen blir det nybakt bröd med smör och prästost, mmmmm!

  4. Malin: Man blir lite tokig. Men fyra veckor bör jag väl klara av. I mars kommer det bli mycket roligare 🙂

    Jennifer: Ja visst lär man sig en massa saker också. Det är kul! Om än mycket slit…

    Jonna: Jag vet redan vilket bröd jag ska baka i mars:) Jag ha tränat lite mindre än vanligt de senaste månaderna så därför börjar jag såhär. I mars tänkte jag börja träna som jag brukade igen och äta mer som innan. Garanterat bröd och ost igen även om allt kanske inte blir som förr.

  5. Hej!
    Bra blogg!!
    Är kvarg det ”bästa” livsmedlet med mest proteininnehåll som finns i mejerikylen?
    Bättre än Keso?
    Hälsningar Henric

  6. Keso 4 % 90 kcal per 100 g. Protein: 12 g kolhydrat 2 g, fett 4 g.
    Keso 1,5 % 70 kcal per 100 g. Protein: 11 g, kolhydrat: 2,5 g, fett: 1,5 g.
    Kesella 1 % 75 kcal per 100 g. Protein 13 g, kolhydrat 3,5 g, fett 1 g.

    Det är lika mycket protein i både Keso och kvarg och ungefär samma antal kcal. Jag tycker att Keso eller Icas kvar är godast. Tycker vanlig Keso funkar bra trots lite mer fett. Är generellt inte så förtjust i lightprodukter. Hellre äta fullfeta och i mindre mängd i så fall. Kvarg med 10 % blir dock väl kletigt. Och just den här månaden undviker jag fett. Inte så mycket annars.

    Kul att du gillar bloggen 🙂

Kommentera

