Första träningspasset med Fitness Fighten

Sov länge, åt frukost och pep ner till gymmet. Dags att köra första träningspasset med Fitness Fighten. Kändes fint att få börja mätt och utvildad på en lördagsförmiddag.

Dagens pass såg ut såhär (det såg för övrigt exakt likadant ut igår när jag körde Intervall Flex istället):

10 min cardio på 85 % av maxpuls. Jag valde crosstrainern och började med fem minuter som mer fick likna uppvärmning för att sen börja med mina 10 minuter och succesivt stegra till 85% av max. Nästan 10 minuter på sådan puls är svettigt ja.

Sedan två varv av:
15 st pullover
15 st knäböj. Jag höll i 6 kg och gick så djupt ner jag kunde och körde ett så högt tempo jag kunde.
45 sekunder planka . Jag körde 1 minut och 10 sek första varvet och 50 sekunder andra varvet.

10 min cardio på 85 % av max igen. Jag körde roddmaskin den här gången. Det var svårare att komma upp i puls på den.

Sedan två varv av:
15 st axellyft med hantlar
15 st höftlyft
15 st reversed crunch

Och så två varv av:
15 st liggande tricepspress med hantlar
15 st sumoknäböj. Jag la till vikt också.
15 st crunches.

Summerar ett svettigt och bitande pass även för den som redan är atlet. Driv upp tempot och lägg till vikter om det är för lätt. Jag och Jens gjorde high fives och tackade varandra för ett bra pass. Vi konstaterade att vi återhämtade oss väldigt snabbt och att det inte var några problem med konditionsdelen och att styrkedelen gärna fick göras med vikt. Däremot undrade vi hur någon som är helt otränad ska mäkta med det här? Programmet måste vara väldigt jobbigt då. Konditionsdelen är förmodligen inte ens görbar. Men man ska kanske ha ovan värden som mål? Oavsett var det grymt gott med mat efteråt (älgfärssås med keso och tagliatelle) och sen somnade jag som stock.

I morse körde jag hela mät- fota och vägrejset. Här är dock en bild från träningspasset istället. Ganska missvisande dock. Jag har egentligen massor av starka ben och inte lika stark överkropp men man kan lätt lura en kamera.


3 reaktioner på ”Första träningspasset med Fitness Fighten

Kommentera

