Överkörd av Functional Moves kl 07 på morgonen

Tänk på känslan efteråt – den är fantastisk! Så gick tankegångarna i sängen i morse. Lika mycket tänkte jag på hur oerhört bekvämt och skönt jag låg, hur perfekt temperaturen under täcket var och hur mycket pälsbollen bredvid också såg ut att njuta av att ligga och mysa. VARFÖR är sängen så galet skön på morgonen? Det måste vara för att man är typ 100 % avslappnad. Min klocka hade ringt 05:30 och jag hade bestämt dejt med min kollega på gymmet kl 07. På schemat stod 45 minuter Functional Moves. Jag hade varit taggad redan igår kväll så japp – jag kom faktiskt upp!

Hela veckan sedan crossfiten i måndags har jag haft en fruktansvärt träningsvärk. Jag som typ aldrig annars får träningsvärk. Men den har varit obarmhärtig. Jag tror boven i dramat var den obefintliga uppvärmningen och nedvarvningen. Igår ställde jag in mitt tänkta lunchpass men nu var planen att bli av med den sista stelheten genom ny träning.

Och vad bra det blev. Passet i morse blir solklart veckans favorit! Förutom ett bra pass föll alla andra delar på plats. Det var lugnt och skönt i omklädningsrummet när jag kom dit. Vi var ganska få deltagare och efteråt hade jag och Ann-Sofie gott om tid att stretcha, tvätta håret och köpa frukost innan dagens första möte. Vi tränade verkligen hela kroppen i tuffa men enkla styrkeövningar. Det var skönt tungt utan att kännas omöjligt. Antecknade flera övningarna mentalt för att ta med mig till gymmet vid senare tillfälle. Plus till Magnus som instruerade också. Glad, enkel, bra sorts pepp och lite pedagogik där det behövdes. Bäst instruktör hittills.

Den här jobbdagen kommer att bli MAD så att få en sån här fin start känns klockrent! Just nu känner jag mig lite överkörd. Manglad. Men det var väl liksom vad jag var ute efter också.

Functional Moves är enligt skaparna själva är upplagt efter hur kroppen är byggd och fungerar. Målet är att stärka och balansera kroppens alla funktioner. Du tränar styrka, kondition, stabilitet, rörlighet och balans.

Nedan: Packning, entré och frukostmöte.


2 thoughts on “Överkörd av Functional Moves kl 07 på morgonen

  1. mm, känslan efteråt är OSLAGBAR. Jag och mamma simmar ibland på fredagsmorgnar, uppstigning 5.25, simstart 6.10… men om vi inte bokat tid, om jag inte visste att hon hämtar upp mig 6.00 skulle jag ALDRIG komma upp!

Kommentera

