En helg med kontraster

I fredags klockan sju brann brasan hemma hos oss. Alla värmeljusen var tända och från datorn hördes lugn musik. Jag hade rullat ut min yogamatta och lagt mig på rygg. Awww! Vilket avslut efter arbetsveckan. Egentligen hade jag tänkt träna ben – tungt – med skivstång, gå och handla etc etc. Men jag är verkligen energioptimist. Så istället blev det yoga, haloumiburgare och inte ens ett avsnitt Homeland på kvällen.

Exakt ett dygn senare, klockan sju på löragskvällen, brann förvisso ljusen men datorn spelade en helt annan musik. På köksbänken stod bål och snittar och jag hade linne med paljetter istället för sporttopp. Det var dags för inflyttningsfest! Jag som äntligen fått ordning på dygnet rasade ner under duntäcket nån gång vid 03 men det verkade inte göra allt för mycket skada. (Jag var lika trött på söndagskvällen ändå).

På söndagen vaknade jag till ett väder som bara kan beskrivas som magiskt. Knallblå himmel, strålande sol, tjockt med vit snö och minus fem grader. På det en tjock is utanför knuten. Skidvädret kan bara beskrivas som perfekt konstaterade jag när jag gick hand i hand med Hjärter kung över nämnda is och strålade i kapp med solen. Vi gick hela vägen in till stan och Alewalds och köpte skidor åt Jens och nästa helg hoppas jag på premiärtur! Tröstade mig med att det hade varit knökfullt i skidspåren den här helgen oavsett och att vi hade mycket mer plats på isen. Det var väl bara att svettas som jag saknade… Nästa helg, då! Oavsett väder bara det finns snö.

En helg med mycket innehåll i alla fall  som enkelt hade kunnat bli tre eller fyra blogginlägg men när det analoga livet är för händelserikt kan det vara svårt att hinna med att uppdatera sin digitala verklighet.

På träningsfronten sammanfattar jag i alla fall:
Ett stycken yogapass as in rörlighetsträning, ca 60 minuter.
X antal timmar promenerade.

På lunchen idag: Crossfit. Fortsätter alltså med kontrasttemat.

2 reaktioner på ”En helg med kontraster

  1. Tycker du att yoga tidningen är användbar ? Är nyfiken på den , men är inte så jättevan vid yoga 🙂
    Tack för en superbra blogg!!

Kommentera

