#roligaste träningen #beachvolleyboll

Gårdagens träning kategoriseras i facket ”rolig träning”. Inte nödvändig träning eller träning för någon annan tränings skull utan helt enkel bara rolig. Beachvolleyboll stod förstås inskrivet på torsdagen i kalendern! Jag, Sara, Helen och Lisa hann med fyra matcher till 21 under 90 minuter. Alla spelade med alla. Jag vann två och förlorade två och var på det hela taget inte supernöjd med mitt eget spel. Mottagen var inte så bra som de faktiskt borde vara och passarna var slarviga. Däremot blev jag vartefter tiden gick ganska nöjd med mina anfall – trots att det inte är min paradgren. Men det börjar arta sig och det är kul. Har nog heller aldrig plockat så många poäng på min serve som igår. Det var faktiskt sjukt kul!

Beachvolleyboll är klart högintensivt och jag vet inte vad som annars skulle kunna få mig att rusa fram och tillbaka genom sand, hoppa, kasta mig och fortsätta upp igen om det inte var en beachvolleyboll och att vi räknade poäng. Otroligt bra och galet rolig träning helt enkelt! Hej maxpuls igen och igen och igen.

Men jag ska erkänna att jag var trött på eftermiddagen igår. Och verkligen inte sugen på den långa, kommunala transporten ut till Södertälje. Jag lite hoppades på inställda tåg etc. Men tågen gick som vanligt och jag gick till tåget. En timma efter att jag hade lämnat kontoret gled jag och jobbväskan in i sanden. Och väl där och ute på planen känns det som sagt alltid bra. Och värt det.

Kommentera

