Tröskelintervaller + styrka = onsdag

Trots att jag bara varit hemifrån en natt var det så j*vla skönt att komma hem ikväll. Men trivs man bra hemma så gör man. Och så ville jag träääna. I natt sov jag som en stock (äntligen!) tills snöplogen körde förbi och det var bara så fantastiskt. Inget träningspass i världen hade varit värt att gå upp tidigare för. Istället gjorde jag entré på Friskis vid hemkomst ikväll.

Jag förväntade mig horder av nyårslöften men det var faktiskt inte värre än en vanlig onsdag klockan 18. De kanske satsar på snölöpning i år? Min egen träning är fortfarande lite planlös. Eller, jag vet vad jag vill göra i vår och vad jag vill lägga tid på och varför. Men jag har liksom inte den där planen än och det ska jag ha en snart. Jag gillar planer!

Idag blev det tröskelintervaller. Kändes rätt fint med tanke på mitt mediokra december med rätt så lite träning jämförelsevis. Möjligen att jag var lite lat eller kanske ofokuserad i början men sen så! Jag körde 4 min X 4 på 75-80% av maxpuls med ”lite lagom” vila mellan varje intervall. Eller det var faktiskt 5 intervaller ju! För när jag hade kört mina fyra hade jag liksom precis kommit igång, kände att benen ville attackera nu och körde en sista fyraminutare. Hääärligt!

Fortsatte sen hemma (bor typ 30 m från gymmet) med mitt armhävningsprojekt samt plankprojekt. Resultaten är inte så imponerande än men när jag har mer att skryta om ska jag presentera plan samt status. Sammanfattningsvis kan man väl säga att jag är bra på G inför 2013 nu!

Kommentera

