Högberga gård på Lidingö

Det här dygnet är jag på kommunikationkonferens på Högberga gård på Lidingö. Gården har en speciell och intressant historia som sommelieren berättade om under vår fördrink tidigare ikväll. Medan snön yrde utanför fönstret och sikten på havet utanför försvann helt ett tag satt vi inne och jobbade. Vi hade, när dimman lättade, fantastisk utsikt, sprakande brasa och god mat. Bäst av allt var kanske bubbelpoolen och isbadet tillsammans med bastun efteråt! Jag och några få tappra kollegor hade hysteriskt roligt medan vi hoppade i och ur vattnet, slängde oss ner i bubbelpoolen och levde om i största allmänhet.

I den bästa av världar skulle jag gå upp tidigt imorn och gå en rejäl vinterpromenad innan frukost. Har dock inte riktigt kläder för det. Däremot finns det ett gym här också och det har jag kläder för. Jag skulle också kunna yoga på mitt extremt mysiga och gulliga rum. Men just nu går mitt liv mest ut på att knarka sömn. Jetlagen lever och frodas. Så kanske rasar jag bara direkt in till frukosten imorn bitti. Klockan är ju snart midnatt och då gick jag ändå ”hem” direkt efter middagen. Sömn först heter det trots allt alltid för mig oavsett jetlag.

Kommentera

