Träning för själen

Det känns som att vara i fjällen sa Jens när vi åt frukost tidigt i morse i underställ och med tända ljus. Solen hade knappt gått upp. Hade det bara varit lite mer snö ute hade vi definitivt åt skidor. Is och skridskor hade också funkat.

Jag släpar fortfarande på en sanslös jetlag och särskilt igår var den inte nådig mot mig. Jag hade inte sovit över huvud taget föregående natt vilket resulterade att jag knoppade in strax efter 20 igår kväll. Och vaknade 05:30 i morse. Men den här morgon utvilad efter massor av samanhängande sömn. Äntligen!

När klockan var lite efter 09 hade vi ätit frukost, läst tidningen, hängt upp en gardin och lite av varje. Hej pensionär? Vi tog på oss fler lager med kläder och möte morgonen, solen och den snö som ändå finns. Ljuvlig start på dagen måste sägas! Vackert och minus 6 grader. Träning* för själen.

Alla som läser den här bloggen måste tro att jag är kort. Eller hur? Jag är 177 cm. Men bor man med någon som Jens känner man sig som en dvärg oavsett.

* Eftersom jag har sovit extremt dåligtoch extremt lite under en veckas tid inklusive jetlag har jag varken velat eller orkat träna särskilt mycket. Men i eftermiddag blir det en omgång i sanden!

Kommentera

