Januaritips #4 Linne i merinoull från Icebreaker

Tillsammans med andmotion har jag fått tillfälle att bland annat testa kläder från Icebreaker. Ett av mina favoritplagg var redan en funktionstshirt i merinoull som jag hade på mig under en plåtning för Fitness Lifestyle (om ni håller utkik i tidningen är det mycket möjligt att jag dyker upp där i nämnda tröja!). T-shirten finns även som linne, alltså också i merinoull. Det passar lika bra med merinoull på sommaren som på vintern eftersom materialet då håller dig sval och torr precis som att du på vintern är varm och torr.

På Hawaii fick mittt linne följa med på dagsvandring och på en halvdags ridtur. Båda ganska svettiga aktiviteter. Merinoull har även den egenskapen att det dröjer innan kläderna börjar lukta. Fiffigt!

Linnet från Icebreaker är superskönt och med snygga detaljer – tycker jag!
Andra kläder och märken i materialet merinoull hittar du till exempel hos Merinoexperten.

Kommentera

