Januaritips #3 – Ny yogatidning

2013 ska jag verkligen satsa på mer yogaträning igen. Jag körde mycket bikram hösten/vinter 2011/2012 men efter sommaren kom jag aldrig riktigt igång igen. Nu saknar jag yogan och dessutom har jag fått en ny kollega som visat sig vara bikraminstruktör så nu ska jag styra upp det hät med yoga igen. Jag är även sugen på att testa några nya former av yoga. Har du någon favoritform?

På Ica här om dagen upptäckte jag en ny yogatidning som jag köpte med mig hem. Den verkar riktigt bra, särskilt för dig som inte yogat så mycket eller behöver repetition. Det är även en perfekt tidning om man vill ha en bra och tydlig guide för att kunna yoga hemma.

I tidningen hittar du information om yogans ursprung och olika former av yoga. Tidningen tipsar om hur du kommer igång och om andning, avslappning, kläder och eventuell annan utrustning. Framför allt går den igenom ett stort antal yogapositioner väldigt noga. Tidningen innehåller även olika yogaprogram, från nybörjare till avancerad, avslappningspass, energipass etc.

Kommentera

