Coreträning med Jungle Gym

Allra helst vill man glida in på gymmet och se så där lagom tonad, stark och hemmastadd ut. Självklar liksom och som en naturlig del av inredningen. Efter några veckors frånvaro från exercis på gymmet var känslan idag ganska långt därifrån och möjligen hade min solbränna kunnat kompensera något.

På schemat stod dock core- och överkroppsträning med Friskis TRX-band och jag har ju faktiskt numera ett eget Jungle Gym hemma! Det var en nöjd Erika som istället satte upp sitt eget gym hemma i vardagsrummet och körde exakt det passet hon planerat – miljöbyte till trots.

Det hela blev inte allt för mördande och jag kände mig faktiskt svag. Lite allmänt opepp på livet eller i alla fall januari dränerade mig nog på viss kraft också och jag kan erkänna att jag hoppade över ågra av övningarna på slutet. Men det känns fint att vara igång igeng! Värmt upp hade jag gjort med 50 min promenad hem från jobbet och avslutade gjorde jag med rygg- och höftstretch. Här tipsar Jessica om godis för höfterna.

Dagens pass
Atomic armhävning – fick linda handlederna
Backflyes
Bågspännare
Dynamisk planka
Höftlyft
Oblique crunch
Rodd hög

Vy från vardagsrumsstretch. Jens lagar mat. Cykeln är hård mot höfterna.

Kommentera

