Nästan sista dagen och typ första träningspasset

Eftersom det här ju är en träningsblogg måste jag tillägga att jag äntligen har tränat! På löpbandet (eh ja…) ikväll konstaterade jag att det är ganska exakt 14 dagar sedan jag sist tränade. Jag måste erkänna att det inte har rört mig i ryggen. Förvånande nog. Först var jag sjuk och sen har jag varit på Hawaii. Så jag har inte tränat men något annat jag däremot gjort är vilat. Vilat, sovit och latat mig. Haft semester helt enkelt. Välgörande det med – tror jag. Det känns som att jag kommer komma hem igen med superkrafter! (När jetlaggen svalnat…)

Men ikväll blev det plötsligt tid över i alla fall och jag liksom va fan. Jag hade sparat mig till delfinsimmet som jag absolut inte inte bli sjuk till igen och det halsonda hade liksom inte helt velat gå över på ganska länge innan simmet. Men nu mådde jag bra och jag hade träffat delfinerna. Virus come hit me om ni måste.

Det är mest asfalt här omkring och solen var på väg ner i havet så snopet nog blev mitt första (och enda?) träningspass på Hawaii på hotellets gym – inomhus! Dock inglasat och med utsikt över havet så alltid något. Det blev 40 minuters jobb på löpbandet som comeback. Efter uppvärmning varvade jag 4 min löpning med 4 minuters snabb gång med 8 graders lutning på bandet. Variation mest för att tja, variera liksom. Fin utsikt hade jag alltså men 40 min var mer än nog. Sen slängde jag mig på gräset utanför och gjorde max antal situps X 3, max antal armhävningar X 3 plus ett antal excentriska armhävningar för att kräma ur det sista. Avslutade med två plankor.

Får jag ett ryck kanske jag tar ett varv på Waikiki beach i övermorgon men det är ”middagstiden” jag har till förfogande för att tala solspråk och närmare 30 grader kommer nog inte inspirera till någon träning.

Jag tror att nästa gång vi ses är jag i Sverige igen. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag längtar hem eller inte. Men till kärleken och maten längtar jag i alla fall.

2 reaktioner på ”Nästan sista dagen och typ första träningspasset

  1. fantastiskt att du simmade med vilda delfiner!

    och löpband är inte alls fy skam, fyller sitt syfte! Och en jämn temperatur erbjuds man också… vintertid kan jag ibland tycka att det är skönt att få springa i shorts och linne.

Kommentera

