Det här med styrketräning

Igår kväll bläddrade jag bakåt i bloggen och insåg att det var snart en månad sedan jag var på gymmet och körde styrketräning. Lite konstigt med tanke på att det är vinter ute men dels har jag flyttat och dels har jag ju tydligen fått för mig att börja springa. Men ikväll var det dags!

Det var med rätt motvilliga steg jag hasade mig till gymmet ska erkännas. Jag är och kommer aldrig att bli någon gymråtta. Jag vill åt effekterna av styrketräning men själva utförandet – nja. Jag tröttnar snabbt. Såhär års är jag som tröttast nån gång vid femtiden på väg hem från jobbet också så oddsen var lite emot mig ikväll. Dock hade jag den här dagen laddat med mycket bättre mellis. En sån där extremt galet god och näringstät muffin från Blueberry samt en varm choklad (mörk kakao med röd mjölk – skummad!) från chokladfabriken. Det står man sig på inför ett gympass.

Dagens pass
Front knäböj
Ben curl
Mellan seten vilade jag på en pilatesboll med fötterna i luften. Grym coreträning för den allra djupaste korsetten.
Utfallssteg med hantlar
Armhävningar
Situps

Friskis hade möblerat om och jag stapplade förvirrat in och såg mig omkring. Nu har man utsikt ut genom fönstrena från crosstrainermaskinerna – fint! Stapplade gjorde jag efter första setet knäböj också. Lite optimistiskt lassade jag på samma vikter som i november efter att ha värmt upp med lika mycket vikt som när jag har stången bak… Det resulterade i kramp och en lättare sträckning men som släppte lite efter några till minuter på crosstrainer och stretch. Sen kunde jag köra tre set till men med lättare vikt.

I övrigt flöt passet på fint men jag körde sista setet armhävningar och situpsen på golvet hemma. Herre gud plötsligt var det ju andra åket i damernas storslalom i Åre! Tur man har nära hem. Latsdragen etc får vänta.

Kommentera

