Strålande söndag

I förmiddags bjöd jag och Jens på brunch hemma hos oss och i några timmar festade vi på äggröra, pannkakor, smoothies osv. Brunch är frukost utan klocka. Lagom såsig efteråt var jag ändå sugen på luft och vi gav oss ut i snöslasket för en löprunda.

Åter igen lämnade vi klockorna någon annan stans men gissningsvis var vi ute ca 45 minuter. Inte lika fin snö som på Lucia men naturen är som på nåt sätt alltid vacker ändå. Idag låg ett svagt skimmer av grått, guld och lila över snön och under mulen himmel. Vi stannade vid det minimalistiska utegymmet vid Hornsbergs strand och gjorde några axelpressar. Hemma körde vi fem set armhävningar. Väldigt likt Lucia alltså och ett typiskt utan klocka-pass som vi bara gjorde för att det var skönt. Det gäller ju att komma i rätt mode inför Hawaii liksom!

Eftersom jag inte är hemma över julen har vi haft vår egen julafton resten av dagen och kvällen. Framför brasa har det har blivit både julegröt och julegris, glögg och pepparkakor. Och julklappar!

I mitt första paket fanns det ett Jungle Gym XT. Hjälp vad glad jag blev! I ett av våra nya rum hade vi egentligen tänkt inreda en mys- och läshörna. Men rummet har av sig självt förvandlats till träningsrum och hyser just nu en stycken racercykel, en boosuboll, en pilatesboll, en yogamatta och numera även ett Jungle Gym. Det är en smart konstruktion som enkelt går att fästa ovanpå en vanlig dörr. Givetvis kommer mitt portabla gym även inom kort hänga i en palm på Hawaii…

Fick också nånting som gnistrar och glimrar och är himla vacker i julklapp! Kanske den bästa kombinationen julklappar att ge mig.*

Jag summerar alltså en söndag av mycket av det jag gillar, god mat och träning. Och sånt som glittrar.

*En väldigt vacker ring ja men jag är inte förlovad nej:)

Kommentera

