En jädra bra Lucia! Bland annat med magisk vinterlöpnig.

Ganska magisk avslutning på Lucia. Säsongens första vinterlöpning med utsikt över isflak och svart vatten i förgrunden och en glittrande stad i bakgrunden. Stundvis över träbroar som gjorde snön extra knarrig. Och så var benen pigga som sällan förr och hade velat springa en evighet.

Min Lucia har varit dubbel, trippel och kvadruppelbokad i olika omgångar. Beachträningar, Luciamingel, löpardejter och kompisdejter har trängts i kalendern. Nån gång trodde jag att jag skulle hinna allt ihop men det gör man ju som bekant inte. Nu har Lucia blivit kväll och jag summerar en fin dag med Luciatåg och traditionsenligt fika på jobbet.  På kvällen blev det till slut två av fyra ovan nämnda aktiviteter: Energigivande kompisdejt med Katten och innan klockan var alldeles för mycket den där löpturen.

Jag bytte om framför skidåkningens masstart och bestämde mig för att avsluta löprundan med max antal armhävningar X 3 och max antal minuter i plankan X 3. Jag kom in från löpningen som alltså blev ganska magisk men som faktiskt började med isiga trottoarer och buffliga män (jag spände axeln!) och fick ett rätt fint styrkepass också. Jag var här och nu och tänkte inte på så mycket annat mellan seten. Jag bara satt där på mattan och andades och vilade tillsammans med min pälsboll och det var fint.

Sist men inte minst, mjölkchoklad och en clementin i laminon. Kommentarer överflödiga.

3 thoughts on “En jädra bra Lucia! Bland annat med magisk vinterlöpnig.

  1. Gött! Jag hade också en fin lucialöpning, om än något kall.

    Bra att du kommenterade! Påminner mig om att jag på stört ska lägga in din blogg i min länklista, så jag inte missar ett endaste inlägg. Som sagt, för få bloggar med utomhusidrott och god mat och livsbejakande inställning!

Kommentera

