9 december

Den här helgen har jag gjort ingenting. Sovit, vilat, laddat om. Inte lyft ett finger hemma jämfört med manin förra helgen, inte åkt skidor, inte bakat julgodis, niet. För det är väl det ni har gjort? Jag har inte vågat läsa en enda träningsblogg under tiden för jag antar att alla andra har varit ute i skidpåret och utnyttjat det strålande vädret, bakat lussebullar och varit riktigt sådär vinterhurtiga. Och det har jag inte orkat läsa om.

Igår morse sov jag, givet med inledningen. Flyttade från sängen till soffan och tog med frukosten framför Vinterstudion. Sen byltade jag och Jens på oss och gick en lång med långsam promenad längs vattnet. Vi stannade och spontanfikade lussebullar och drack varm choklad med vispad grädde och fick fjällkänsla. Väl hemma var det bråttom för att hinna till crawlkursen. Ingen av oss hade någon som helst lust att gå dit. Jag återvände till soffan och sov ett par timmar till. På kvällen gick vi på bio och käkade mat på stan.

I dag sov jag inte så länge som jag hoppats. Kände mig som en riktig pensionär när jag slog mig ner i Laminon med ett korsord och en kopp te innan frukost. Mirakulöst kom vi iväg till ICA och storhandlade innan vi fixade världens brunch med äggröra, pannkakor och hela kittet. I eftermiddag står det beachträning på schemat men tanken på pendeltåg och ersättningsbuss en gång till avskräcker och jag tänkte stanna kvar hemma och inne.

Fredag: Två fina saker i köket sett från På spåret soffan. (Var faktiskt på AW först – imponerande va!)

Lördag: Två timmars powernapp med pälsbollen

Söndag: Brunch

Kommentera

