Sa jag armhävningar här om dagen?

Startade min onsdag tidigt. Halv sju i morse pulsade jag ut genom dörren på Kungsholmen. Det var tomt på folk, kolsvart och drivor med snö. Och det var magiskt. En stund senare klev jag in på Fitness Magazines redaktion med vetskapen om att jag skulle fastna på bild men inte exakt på vilka bilder.

Efter att ha förvandlat mitt trötta och vintergråa ansikte till nåt som mer liknade somrigt, sportigt, fräscht (alltså smink!) fick jag börja med att göra armhävningar. Eh jaha shit var min första tanke. På grund av min handled har jag inte gjort regelrätta armhävningar på ca ett år, annat än för att testa handledens status. Därför var jag högst tveksam till leverans med 1) bristande träning 2) ej fungerande höger handled 3) morgontrötthet 4) vintertrötthet. När man blir fotad ska man ju dessutom gärna stanna kvar och hålla en positon. Mon dieu. Publik var Anna-Lena som här om dagen gjorde 1000 burpees. Kanske skulle hon ha bytt plats med modellen? Men vad är det man säger, the show must go on, och jag fick mig i alla fall ett litet träningspass sådär på morgonkvisten vilket är bra när jag ska träna varje dag fram till och med den 24 december. Tekniken får ni bedöma i ett senare nummer av Fitness Magazine! Jag tror även ni kommer få tips på hur man gör shyssta träningsfrisyrer… Jag har bättre hår än armhävningar dessutom!

Sen gällde det att sprinta till kontoret och en viktig grej där via tunnelbanan. Plötsligt inte lika magiskt väder men jag hann efter att ha haft Stockholms bästa minuttid nedför Kungsgatan!

Nu har dagen nått halvlek och herregud vad jag behöver SOVA! Maniska dagar i ryggen, lite sömn, ingen ”riktig” träning etc osv. Till helgen startar jag om systemet! Tills vidare gör jag som Sara – lever på hoppet och d-vitamin.

Jul i Fjällnäs för två år sedan. Ännu mera snö och tjugo grader kallt. MAGISKT.

Kommentera

