Novembertips

Jag vill helst inte skriva om vädret för det känns så otroligt förutsägbart men på riktigt, vilket kvalificerat skitväder! När det är mörkt dygnet runt och jag dessutom har lite tid för träning tycker jag det är svårt med rytmen, att växla mellan att vara pigg och att vara trött. Istället är jag någonstans mitt emellan hela tiden. Hur löser jag det här då?

Rutiner. Jag siktar på att gå och lägga mig samma tid varje kväll och gå upp samma tid varje morgon. Så gott det nu går. När solljuset inte är till någon hjälp får man hjälpa kroppen extra mycket på traven.

Vardagsmotion är en annan sån där bra grej. Inte för att det ersätter träning utan för att det är skönt och för att jag mår bättre av det än av att bara åka tunnelbana. Jag trotsar skitvädret och transporterar mig till fots eller med cykel överallt. Jag gick upp för fem trappor i dag, vid tre olika tillfällen. Istället för att ringa en kollega på nämnda våning.

Kompisar. I dag har jag träffat inte mindre än tre grymma kvinnor och vänner. Två av dem var Katten och Sara. Vi fikade, spånade idéer och surrade om saker vid sidan om. Dom inklusive icke bloggande kompis är alla så otroligt kloka, roliga, smarta och inspirerande!

Fruktsmoothies. Mannen i duon jag tillhör står precis och blandar oss varsin. Känns som att jag inte kan få i mig nog många exotiska frukter just nu. (Blanda banan, kiwi, apelsin, spenat och äppeljuice för fruktig och syrlig effekt!)

Det finns mycket i bilden nedanför som jag gillar. Ordet ”passionate” eller passionerad, en pepparkaksmuffin, en bärbar Mac och en bild av två löpare. Tagen nån gång ikväll under kompisdejt.

4 reaktioner på ”Novembertips

  1. Tack för pepp o tips. Haft en dålig dag med många negativa tankar om mig själv. Din blogg hjälper mig på bättre tankar 🙂 tack!!

  2. Bra tips! Själv har jag lite svårt att komma upp på morgonen så här års men rutiner precis som du skriver är super viktiga och gör att det blir något lättare – tillsammans med en god frukost! 🙂

    Alexandra

Kommentera

