Kungsholmen runt, tema november

Ännu en dag på resande fot och när jag kom tillbaka till Stockolm vid 16 var jag trött i huvudet men inte i benen. Mycket stillastittande innomhus gjorde att jag ville ut, trots det ljuvliga vädret… 3 plusgrader och spöregn. Det kändes lite knäppt när jag drog på mig underställ, en tunn fleece, regnkläder, mössa och vantar som tål väta men jag var helt säker på att det var rätt beslut. Laddade med en drink som jag gjorde på banan, vaniljprotein, chokladmjölk och havremjölk. Oväntat gott! Rekommenderas!

Ute var det svart och blött och första biten längs Kungsholms strand lyste löparna med sin frånvaro (de enda som är ute i spöregn?) Men efter ett par kilometer dök den första personen i löparskor upp upp och en tapper tant med hund. Några fler löpare mötte jag på andra sidan längs Norr Mälarstrand men i det stora hela var det ganska dött ute. Några tappra cyklister passerade också. Cred till dem som cyklar en sån här dag! Det är betydligt värre att cykla än att springa i regn. Jag lovar.

När jag kom in igen efter en tur runt nästan hela Kungsholmen var planen egentligen att köra mitt styrkepass med fokus på rörlighet men jag var så trött, hungrig och less på november att jag inte pallade med det. Helt ärligt måste man ge sig själv lite slack i tider som dessa. Helt ärligt.

One thought on “Kungsholmen runt, tema november

  1. Du måste bo väldigt nära mig:) jag sprang också idag men lite tidigare! Synd att vi sprang inte samtidigt, jag gjorde nästan samma runda!

Kommentera

