Blöt helg

Vår instruktör på poolkanten verkar ha ganska höga tankar om oss. ”Simma 100 meter, vila 15 sekunder och simma 100 meter till. Voltvänd. Ta tid. Målet är 16 armtag på 25 meter”. Jag simmade med 24 armtag, voltvände hellre än bra och kippade efter andan efter 50 meter. Men jag genomförde hela träningen, gissningsvis med en puls mellan 85-90 procent under själva simmandet och överlevde på att jag är ett riktigt sånt där blötdjur. Jag gillar verkligen vatten och även om jag är upp och ner och inte vet åt vilket håll jag ska trvis jag där i det där blåa.

I vanlig ordning fick vi som ni väl listat ut nu oss en rejäl genomkörare för hela kroppen även i dag. Teknikövningar med paddlar på händerna växlades med vanlig crawl. Vi fick avsluta genom att simma ner på tre meters djup och hämta upp ringar. Då dog jag typ.

Senare på kvällen bjöd mamma på middag, renstek, rotfrukter i ugn, hallonparfait och så vidare. Avslutade gjorde jag och Jens på Clarion Hotel, med finfina vänner innan en sista cykeltur hemåt i natten. Härlig återhämtning… Men jag sov till halv tolv ”i morse”! Nu har klockan passerat 01 och det känns som när jag var ung och lite mera av ett partydjur när jag sitter i soffan med ett par rostade mackor och ett glas mjölk efter en kväll på stan. Fast då brukade klockan vara mer och drinkarna sällan alkoholfria. Hur som helst är jag gristrött och ska sova precis som en sån. Som en gris.

Varför blir man så trött av att vara i vatten? Nån som vet?

Jens på bryggan på väg till badet i somras. Svensk sommar och en ljummen sjö – kanske det bästa badet!

2 reaktioner på ”Blöt helg

  1. Oj oj så du verkar bli drillad och kör hårt i vattnet! Häftigt! Du kommer va supersnabb (och stark!) jättesnart. Det där med att räkna armtag borde man kanske prova.. 🙂

  2. Det finns så många härliga simpass att överleva och är mer varierat än många tror! Förra veckans klubbträning var något att bita i.
    22x100m @ 2.30. Alltså 22 gånger 100m och starta efter 2,30 min inklusive vila!
    Mjölksyra så klart men ändå ska man klara en farthöjning på slutet och pressa tiden lite!

Kommentera

