Snygg träning

När man tränar såhär himla mycket som jag och ni gör – då är det ju kul att ha en välfylld träningsgarderob, eller hur? Ibland är det förstås skönt att bara dra på sig vad som helst också, få vara ful och inte bry sig. Men idag kände jag för att vara snygg och valde en av mina favoritfärger, turkost blå.

Jag har varit och jobbat i Göteborg i dag men var ändå hemma redan vid 16 och vad gör man med den extra tiden – svettas såklart! Jag skulle köra sista delen i min styrkeserie i tre delar, i dag med fokus på kondition.

Jag började med att sticka ut i löpspåret som uppvärmning. Det blev några kilometer, ingen aning om hur många, längs Västermalms – och Kungsholms strand. Mina ”kvarter”. Sen valde jag att göra konditionsprogrammet jag hade hemma. Det funkade bra förutom att jag fick hoppa över en övning eftersom jag inte tycker att ett chinsräcke gör sig som inredningsdetalj riktigt. Men jag hade nog ändå föredragit att köra passet på gymmet där man har gott om plats och helt rätt grejer. Men ibland vill man liksom bara vara hemma!

Dagens pass
Kör 30 sek arbete och 30 sek vila eller 40/20 eller 45/15. Kör två varv, vila en minut och avsluta med ett tredje varv. Klappa dig själv ordentligt på axeln!

Upphopp. Tänk explodera och ben och rumpa.
Armhävningar. Håll kroppen rak och stark.
Jumping jacks. Håll högt tempo.
Jumping chins
Djupa jumping jacks. Sätt ner hela foten i golvet och gå djuuupt ner.
Armgång över bräda. Behåll bra tempo.
Stepup på bräda med knälyft.
Burpees bakåt (med situp istället för armhävning). Ta i det sista!

När det är två dagar kvar på veckan har jag vilat en jäkligt trött kropp i två dagar men transportcyklat ganska mycket under tiden, gjort comeback med ett pass styrketräning för hela kroppen, tränat 90 minuter beach och avslutat med en svidande konditionstimma i eftermiddags. Imorn och på söndag väntar crawl och beach – bara snön som fattas i sand, snö och vatten med andra ord!

Kommentera

