Pass nummer två: Tung styrka

Ikväll körde jag pass nummer två i min styrkeserie som jag har dragit igång. Tre pass i veckan, ett med fokus på rörlighet, ett med fokus på styrka och ett med fokus på kondition. Dagens pass fokuserade alltså på styrka och har rubriken ”Tung styrka”. Eftersom det var min första genomkörare av passet blev det inte så tungt som jag tänker att det ska vara sen utan jag kände mig för lite. Ändå en bra genomkörare för hela kroppen.

Rätt nöjd med att jag lyckades motivera mig till att köra mitt inställda lunchpass (#möten) på kvällen istället och dessutom svänga ihop älgfärsbiffar med rotfrukter i ugn efteråt!

Dagens pass
Frontknäböj. Här kan du läsa tekniktips för den här övningen.
Marklyft. Här kan du läsa tekniktips för marklyft.
Stående rodd
Militärpress. Här finns tekniktips för pressar.
Liggande hantelpress
Fällkniven

Fällkniven bytte jag dock ut mot situps på en bosuboll för knivarna kändes så konstiga i ryggen och jag är tok-picky med vad jag utsätter min krångelrygg för.

Den här filmen visar samtliga övningar som ingår i passet.

Kommentera

