Comeback som blötdjur

Typiskt bra lördag. Sovmorgon, långfika med bra kompis och crawlkurs. Nu är jag hemma och laddar om inför partaj ikväll. Crawlandet tar verkligen någonting otroligt på hela kroppen! Vill du träna styrka, kondition och rörlighet för hela kroppen rekommenderar jag att du anmäler dig till första bästa crawlkurs. Dessutom får du rolig badtid och vattenlek på köpet i form av volter och vändningar.

I dag körde vi flera längder av övningen som vår tränare kallade för Stålmannen. Good lord vad jobbigt det var. Vi låg utsträckta på ena sidan med ena armen utsträckt framför oss som en slags vägvisare. Bensparkar som i vanlig crawl skulle driva oss framåt. Efter två veckors frånvaro från träning inklusive sjukdom var jag helt slut. Hej maxpuls. Vi crawlade förstås även mycket som vanligt och varvade med lite ryggsim.

Nu har jag grym träningsvärk och slutkörd-känsla i axlarna. Ligger i soffan och riktigt njuter av att känna så igen. Men nu mascara och några glittriga kläder!

Kul förresten att simning verkar bli allt mer populärt som träningsform. Jag hittar fler och fler bloggare som simmar. Vad beror det på? Att triathlon växer som sport? Att det ingår i att vara människa ungefär som att hoppa, kasta och klättra #crossfit?

Tre bra bloggare som simmar: Lanttolife, Snabbare Starkare Snyggare, Susanne Dalsätt.

5 thoughts on “Comeback som blötdjur

  1. Ja visst är crawling bra träning.. 🙂 jag jobbar på att bli bättre på det och att gilla det mer – för det är nog ännu roligare och skönare om man får till all teknik.

Kommentera

