Make love to the camera*

I eftermiddags var jag på Fitness Magazines redaktion tillsammans med övriga bloggkompisar för att plåtas (som man säger på branschspråk) till bloggen och eventuella andra samanhang.

Jag är vanare vid att stå bakom kameran än framför och kunde under min tid i ramp…blixtljuset dra följande slutsatser:

  • Det är en konst i sig att kunna posera framför kameran och plocka fram just det utseende man vill eller som efterfrågas. Se lite fierce ut sa Nina. Jag såg mest vän och gullig ut fast att jag mer än gärna varit fierce. Tänkte hastigt på Top Model-tjejerna och blev lite imponerad över deras tusen ansiktsuttryck och förmåga att att få olika kroppsdelar att se längre ut genom en viss vinkel etc etc etc.
  • Om du ska fotas med en vikt, underskatta inte viktens tyngd! Det är är tungt att hålla samma vikt i en viss position länge. Var var kettlebellsen i plast?
  • Det är svårt att göra svingar i slow motion och ändå ha rätt teknik.
  • När du valt kläder du tycker är snygga, som passar din bloggfärg OCH dina egna färger – kolla att plaggen även passar när du satt på dig dem. Spegla dig! Jag vet inte om tröjan jag hade på mig egentligen var optimal…

Kul att träffa både redkationen och övriga bloggare oavsett! Alexandra hade bakat försvinnande goda godisbollar med kokos, kaffe, mörk choklad, blåbär, nötter you name it som jag högg som mellis på väg därifrån tillsammans med X antal tidningar.

*Med Tyra Banks röst. Eller Nigel Baker. Nån från Top Model bara!

3 reaktioner på ”Make love to the camera*

  1. Tjusigt! Det är lyx att sitta i sminket och sedan bli plåtad (påhejad av alla andra), man känner sig som en helt ny människa när man går därifrån. Vem var tjejen på bilden tänkte jag när jag såg mig 🙂

  2. Ska bli jätteroligt att se det ”riktiga” resultatet, de här backstagebilderna lovar ju gott! Kul att bli lite fixad med hår och make. Det skulle man behöva i november.

Kommentera

