Jag skulle typ vilja åka två veckor till Bahamas

Jag mår ungefär som ett hopknycklat snytpapper för tillfället. När jag kände den intågande förkylningen i måndags tänkte jag att det är lika bra att den kommer nu för då hinner jag bli frisk till helgen. Det halsonda försvann efter ett par dagar och jag var knappt nästäppt. Det här blir höstens enklaste förkylning tänkte jag glatt och hyllade mitt immunförsvar. Well, nu är det fredag och jag mår som ett hopknycklar snytpapper.

Jag har varit hemma hela veckan och vilat mig, sovit, sett på film, gjort ingenting. För trots avsaknaden av några rejälare förkylningssymptom (som jag i och för sig är tacksam över att slippa) är benen och armarna tunga som bly och med en lätt molande känsla – den där man bara har när man är sjuk, den där som känns som i n f e k t i o n. Och det ger f*n inte med sig! Igår var den värre än värst. Hallå det går ju åt fel håll?  I dag kände jag något bättre och peppade iväg mig själv till jobbet för en viktig dragning som jag verkligen ville hålla. Sen hade jag en lunchdejt bokad med en Katt och en crossfitkvinna och den ville jag inte heller missa. Och under lunchen kände jag mig ganska frisk och ganska pigg. Vänner ger energi!

Sen dog jag. Åkte hem tidigt. Störtdök i soffan. Sov. Nu äter jag kladdka och fasar inför morgondagens faktum. Vi ska flytta. Flytta! Och nästa vecka har jag länge kallat årets mest hektiska vecka. Kalendern är så full att jag fått klista in postit-lappar för att kunna skriva upp allt jag har inplanerat. Det gör att stressen över att bli frisk är rätt påtaglig.

Jag hade helst velat somna och sen vakna upp på Bahamas, stanna två veckor och när jag vaknade hemma sen var flytten klar och v 47 historia.

För att göra syndhetsfaktorn tydlig tränade jag alltså senast för drygt en vecka sedan. Då pajade jag ryggen. Betalade 600 för att få den fixad. Vilade överdrivet – i fyra dagar, wow liksom! På den femte blir jag sjuk. Och resten är historia. Alltså what the?

One thought on “Jag skulle typ vilja åka två veckor till Bahamas

  1. Ojoj vad jag känner igen mig!! Man nästan ger upp inför både kalendern och allt annat. Undrar om vi hade samma virus för
    jag var inte heller sjuk i dess rätta mening men HELT nere ! Låter som
    Du har en bra karl därhemma dock :). Krya!!!

Kommentera

