Anmäld till Blogger Boot Camp 16 mars 2013

Har precis slängt in min anmälan till Blogger Boot Camp i vår. Eventet har vuxit och att jag gissade att vissa klasser skulle bli fulla snabbt. När Katten redan var anmäld var det bara att med mötesanteckningarna under armen just slänga in sin anmälan asap. Crossfitklassen var redan (inte ett dugg förvånande) full. Istället ska jag dansa (!*) men i övrigt kunde jag välja fritt. Det blir en kombination av lerig styrka och kondition, funktionella rörelser och yoga den 16 mars. Dock tycker jag sällan att jag brukar palla med varenda klass under den här typen av events. Oavsett hur många klasser jag kommer vara med på känns det bra att avsluta med lite funktionalitet och yoga.

Jag var med på Blogger Boot Camp för två år sedan (förra året åkte jag Svalbard Skimarathon istället) och det var redan då ett proffsigt event men med en personlig prägel. I år verkar tjejerna som står bakom ha vässat dagen rejält och har dessutom ny och snygg webbsida. Jag gissar att eventet som vanligt kommer att bjuda på riktigt grymma goodie bags också. Redan utlovas kläder från Reebok Crossfit värda 1500 till alla deltagare och då tillkommer ytterligare sponsorpåse, tävlingar etc. Eventet har ju fått huvudsponsor i år också och heter egentligen Fazer Blogger Boot Camp. Roligast blir det nog ändå att träna för grymma instruktörer med grymma människor!

Här hittar du all info om BBC 2013, klasser, instruktörer, schema osv!

Vad har jag anmält mig till då? Jo de här klasserna! Ja, det var svårt att välja. Jag valde att framför allt köra sånt jag inte har samma möjlighet att träna till vardags samt att jag vill suga i mig tips på sån där riktigt välgörande och funktionell träning.

*Klar icke paradgren.

2 thoughts on “Anmäld till Blogger Boot Camp 16 mars 2013

  1. Tjoho! Jag har dragit med mig minst en kollega också, möjligen två!
    Men det där mudpasset – det såg jag inte ens? Det låter ju riktigt kul. I övrigt har vi ganska många samma 🙂
    Unna och lyxa ordentligt i helgen, det är du värd pinglan!

Kommentera

