Morgonstyrka

Höstens första morgonpass enligt plan! När klockan ringde kl 06 var jag som förväntat inte sugen på att gå upp men det allra bästa tipset för att komma ner till gymmet på morgonen är att visualisera känslan efteråt. Så efter en liten portion gröt med lingon och havremjölk och en enkel och rätt äcklig men effektiv proteindrink (Holistic vaniljproteinpulver och komjölk) travade jag ner till gymmet. Med mig hade jag min vapendragare Jens.

Dagens pass

  • Uppvärmning 10 min på crosstrainer
  • Rehabövningar för säte, ländrygg och höftböjare: 10 höftlyft, 10 musslor på varje sida, 10 utfallssteg per ben. (Har även ett längre pass jag kör tre dagar i veckan men dessa övningar gör jag varje dag).
  • Knäböj med skivstång 8 X 3
  • Chins 6 + 5 st
  • 12 armhävningar
  • Planka max antal tid X 3

Varför blev det bara två set med chins? Och varför fick jag inte en enda träningsendorfin trots att jag kom upp kl 06, fick träna med soluppgången utanför och tillsammans med världens bästa kille? Jo för att jag sitter på jobbet med någon slags nackspärr fast i skuldran. From hell. Alltså den här j*vla ryggen! Jag har konstanta ryggproblem. Till och med crawlen (simning liksom!) har gett mig problem. Jag har bara inte orkat avsluta varenda blogginlägg med en allmän ryggstatus. Men igår simmade jag mitt bästa hittills och helt utan nåt krångel i ryggen. Yes liksom! Men lyckan blev alltså kortvarig och min kiropraktor har ett desperat meddelande från mig på sin telefonsvarare. Och mitt hår i dag har Jens fönat…

Bra grejer: Kom upp tidigt, solen sken, bra sällskap, rätt pigga ben.
Dåliga grejer: Ryggen.

Annonser

2 thoughts on “Morgonstyrka

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s