Hårt försvar

I dag hade jag gärna varit utomhus på lämplig strand och tränat men trots solsken var det bara några ynka plusgrader utomhus och när det är oktober (snart november!) tränar vi inomhus. Efter sovmorgon och hemmapyssel var det med andra ord bara att ge sig av mot Södertälje och The Beach.

Vi var bara fem personer vilket är ovanligt på söndagsträningarna. Vi tränade på hårt försvar och ”värmde upp” med att Fia spikade bollar på oss som vi skulle gräva upp. Sen tog vi med oss tekniken till konkreta spelövningar. Bland annat gjorde vi en av mina favoriter där man får träna på att gräva korta bollar framme vid nät och anfalla smart. Man delar av planen så att den bara är ca 2-3 meter, sen har varje lag en dedekerad passare och en som anfaller så det blir egentligen ett spel en mot en. Vi avslutade med vanligt spel och jag är nöjd med min egen insats. Det var lite nya människor att träna med idag och det är alltid nyttigt!

Jag fick skjuts hem, hamnade i framsätet och fick sätesvärme och njöt av vardagslyxen. Hemma hade Jens lämnat alla myslampor tända innan han stack iväg till sin träning som börjar efter min och jag riktigt gonade mig i mjukiskläder medan jag tände ljus och stekte älgfärsbiffar. Det blev försvinnande gott och nu är det nog dags för lite efterrätt. Stekta äppelskivor med kanel och en klick vaniljkesella!

Det är för de här dagarna man sliter i sanden inomhus på vintern. För dagarna när solen skiner och termometern visar minst 25 grader. Och man är vid havet. Dagens beachmodell är Patzy! Ni ser ju själva hur kul det är!

Kommentera

