Brant uppåtkurva i vattnet!

Igår var det omgång två på crawlkursen. Vi värmde upp med en promenad längs med ett soligt Norr mälarstrand efter långfrukost hemma. Och lite bröstsim!

Det är kul för när man är riktigt ny på nånting är utvecklingskurvan brant och jag kände för varje längd att det gick bättre och bättre. (Så känns det till exempel inte i sanden där utvecklingen mer går i perioder). Jag är ett riktigt blötdjur och trivs verkligen som fisken (haha) i vattnet. Därför trivdes jag extra bra igår när vi fick träna vändningar och göra volter i vattnet. Som vuxenlek! Vi tränade även på att andas i olika takt, som mest i sjutakt. Det vill säga sju armtag, andas och så sju armtag till. Klart jobbigt för syretillgången men det skapar ändå ett lugn i simningen. Lite kuriosa: Therese Alshammar andas 1-2 gånger när hon tävlar i 50 meter (!)

Efteråt var det nästan tomt på folk och jag hade omklädningsrummet och bastun för mig själv – lyxigt! Jag stretchade i lugn och ro i värmen och fick nästan lite yogafeeling i bastun. Igår hade jag ju definitvt kunnat ha med mig en skrubbvante!

Avslutade dagen gjorde vi genom att hjälpa Anna och Håkan att flytta och med middag en gång till på Texas Longhorn! Ganska matt i pälsen idag vill jag lova. Crawlandet tar på axlar och core och att flytta till fyra trappor med Stockholms minsta hiss tar på benen. Bra grejer!

Kommentera

