Torsdag som i #bad #hamburgare #snö

Well okej, igår försökte vädret alltså att bli vinter. Jag tycker inte SÅ mycket om snö trots namnet på bloggen att jag blir glad av töntig snö i oktober (töntig = snö som inte ligger kvar). Jag är trots allt cyklist också. Däremot passar det ännu bättre att hoppa i vattnet och simma då – hur ironiskt det än låter. Men jag vet att det är fler som tycker jag. Det är nog kontrasten med den varma lokalen och uppvärmda poolen – och inte minst bastun! – jämfört med vädret utanför som förgyller det hela. Faktum är att min torsdagskväll var riktigt sådär vardagsgrym.

Jag och Jens möttes upp efter jobbet och jag delade med mig av mina nya crawlkunskaper. Det gick ganska fort… Sen körde vi några längder och jag hoppades att ingen tittade. Det måste se extremt kul ut när någon crawlar som gör det dåligt! Vi höll faktiskt till i motionssimsbanan för det var ganska fullt överallt och svårt att välja bana. Det är det i och för sig alltid tycker jag. Jag crawlar inte så bra att jag vill vara i crawlbanan. I motionssimsbanan däremot simmar folk lodrätt snarare än vågrätt och du hamnar omgående i hasorna på någon annan. Snabbsim är ett bra alternativ om man bröststimmar och efter en stund valde jag att simma över till den och växla mellan crawl och bröstsim där.


TIPS: Jag mailade Kronobergsbadet en gång och frågade vad som var tanken med snabbsimsbanan och den är inte i första hand tänkt för snabba crawlare utan för snabba bröstsimmare som inte motionssimmar lodrätt. Igår gjorde jag bedömningen att långsamma crawlare också platsade där. Man får helt enkelt göra en bedömning av läget innan man hoppar i och förhoppningsvis hamna rätt.

Efteråt satt det otroligt fint med en bastu! Hade velat ha med mig en sån där skrubbvante in men vet inte hur populärt det är att använda varken i bastun eller duschen. Jag är själv väldigt skeptisk till folk som gör mer än bara tvättar sig i duschen… När jag bor i hus kommer jag ha en egen bastu!

När vi kom ut föll den första snön och vi ledde cyklarna till Texas Longhorn. Lika fint som bastun satt det med hamburgare, guacamole, salsa, pommesfrites och en cola en torsdag efter jobbet med nån man tycker galet mycket om. Trots ett inte allt för tufft pass var jag ganska matt i pälsen efter badandet och det blev torsdagsfinal med Homeland i soffan!

2 thoughts on “Torsdag som i #bad #hamburgare #snö

  1. Lät ju supemysigt! Vi får gå och simma ihop någon kväll också 🙂 Och så måste vi ju börja planera resa någon gång snart också!:)

Kommentera

