Träningsresa i vår – med boll?

Vi tränade försvar i sanden igår och det är inte direkt min paradgren. Jag skyller på att jag är lång och alltså har långt ner till sanden…  Men jag hoppas att mitt rehabande av rumpa ska ge resultat också. Man blir ju mer explosiv om alla muskler används på rätt sätt. 90 minuter höll vi på och jag har någon form av tendens till träningsvärk högst upp i magen. Sweet. Igår kände jag av både knäna och ryggen av allt slängande men idag märks inte ett spår av de problemen medan träningsvärk ju alltid är välkommet! Men bara den där grejen att kliva in från mörkret och kylan i en varm och ”solig” beachhall med 8 banor på sand och en strandbar gör ju under för själen.

Just nu är flera träningskompisar i Florida på träningsläger och får riktig sol med uv-strålar. Jag valde att inte följa med eftersom jag har nytt jobb och för att jag hellre åker iväg och tränar utomhus på våren inför vår svenska utomhussäsong. Men när bilderna i ens sociala kanaler svämmar över av soliga stränder, beachbollar och bikinis blir man förstås ganska avis. Alltså sitter jag och funderar på vårens resa.

Man kan åka antingen med Beach Travels till Portugal och bo på femstjärnigt hotell – klart lockande! Har inte åkt med Beach Travels förut heller och det är ju kul att testa något nytt. Tränarna känner jag redan vilket är bra. Man kan också åka till Turkiet med Beach Camp och även där bo på femstjärnigt hotell. Beach Camp har jag varit med både i Turkiet (annan plats) och på Öland. Dom är bra och billigare än Beach Travels men just Turkiet lockar inte alls. Särskilt inte hotellet där man byggt upp ett mini-Röda torget och ett mini-Kreml. Rummen är inredda i rysk tsarstil. Känns inte så beachigt när man har bilderna från Florida på näthinnan. Ett tredje alternativ är Pro Beach som dels har ett läger i Brasilien (beachvolleyns mecka) och dels ett läger i Turkiet. Den anläggningen har jag varit på förut och är inte helt förtjust i men en hel vecka med brasseträning skulle garanterat ge resultat!

TIPS: Både Beach Travels och Beach Camp välkomnar nybörjare! Du behöver alltså inte ha spelat tidigare. Har du redan testat Springtime Travel och vill åka på en ny sorts träningsresa kan du alltså boka in en vecka med beachvolleyträning. Det finns alltid tillgång till gym också och Beach Camp har ibland erbjudit gruppträning. Såklart finns det stränder att löpträna på (om man inte vill spela) också och många följer med sina respektive även om de inte tränar beach själva. Bra grej! Beach Camp har en deal idag för dig som inte spelat tidigare. Resa, boende, mat och träning i nybörjargrupp.

Beachspo-bilder från Beach Travels hemsida!

Kommentera

