Har inte skalat ett enda äpple

Jag slutade tidigt idag. Jag var på konferens och det innebär ju ofta sån lyx. Jag var hemma redan vid 17 trots långsam promenad hem och hade en helt oplanerad kväll framför mig. I normala fall tycker jag oplanerad tid är döden (ja jag är knäpp) men idag var det en trevlig grej och jag hade tusen idéer på vad jag ville göra med kvällen förutom att träna (okej så kanske inte helt oplanerad…) Träningen övervägde jag att pausa med eftersom jag sovit rekordlite natten innan. 5 timmar närmare bestämt – jag behöver 8 och jag föredrar att utmana fysiken med bättre uppladdning än så. Men jag tänkte att jag kunde:

  • Koka mer äppelmos. Finns massor av äpplen på balkongen.
  • Baka mitt favoritbröd
  • Läsa min tjocka bok som jag unnat lite tid på sistone
  • Köra mitt rehabpass framför tv:n alt varmt badrumsgolv

Har inte gjort något av ovan. Har ätit av gårdagens kladdkaka och vispade grädde. Andra saker jag ”gjort”:

  • Legat i soffan
  • Kollat Facebook
  • Gått igenom min Bloglovin-feed och läst om tränande människor och nyttig mat.
  • Ätit middag (behövde ej göra mer än steka halloumi, ungsstekta grönsaker och rotfrukter fanns klara)
  • Fyllt i en blankett.
  • Ja! Har vikt tvätt också, ha!

Nu mår jag lite illa. Ska göra träningsplanering för resterande vecka, sova och komma igen! Särskilt sova – uppenbarligen en grej jag behöver för att leverera som träningspersonlighet. Jag vet att man ska gilla sådana här kvällar för att kvala in som normal. Men jag är faktiskt tveksam.

Kommentera

