Färskpressad juice – hemgjord!

På hösten och vintern är det extra gott med exotiska frukter tycker jag. Och till exempel apelsiner har ju sin högsäsong nu och är aldrig så goda som under höst och vinter! Till frukost i morse pressade jag mango, banan och apelsin – det blev himmelskt gott!

Jag pressar dem med en särskild frukt- och juicepress som separerar fruktjuicen och fruktköttet. Vill man behålla alla fibrer etc är det bättre att mixa frukten med en vanlig blender till t ex en smoothie. Oavsett kan jag verkligen rekommendera den här kombinationen frukt!

2 thoughts on “Färskpressad juice – hemgjord!

  1. Hej kollega 🙂 Åh vad lyxigt med färskpressat! Vad har du för juicepress? Önskar mig en i födelsedagspresent men det finns hur många olika modeller som helst!

Kommentera

