Crawl. Eller att inte svälja hela poolen.

Jag trodde att jag hade bra kondition. Sen gick jag en crawlkurs. Det skrev jag på Facebook när jag hade klivit upp ur poolen efter 45 minuter. Det här var jobbigt!

Kursen är 8 tillfällen på lördagar och idag var första gången. Vi höll på i 45 minuter och i min träningskalender hade jag knappt tänkt skriva in det som ett riktigt träningspass. Fel av mig. Jag orkade inte crawla särskilt många längder och gjorde jag det med all vilja i världen hade jag hunnit svälja halva poolen innan jag var framme.

För övrigt var det ett fantastiskt badväder idag. Jag älskar att hoppa ner i poolen på hösten när det är regnigt och ruggigt utanför, simträna och sen stretcha och mjuka upp musklerna i bastun efteråt. Gärna med lite kall äppeljuice eller nåt.

Över jul och nyår åker jag till Hawaii – då hoppas jag att jag ska vara en vass crawlare!

8 tillfällen, 45 min per gång, på Kronobergsbadet i Stockholms stads regi kostar 1400:- Boka i god tid för det blir snabbt fullt med många i kö.

Nu har håret torkat och mina grejer hänger på tork. Det är dags att kila ner till vår lilla kvarterskrog med tapas, äta lördagsmiddag och njuta av trötta muskler och fortsatt ruggväder ute!

Bild från shape.com: Crawlplanka för att bli en stark simmare!

En reaktion på ”Crawl. Eller att inte svälja hela poolen.

  1. Åh, det verkar ju kul! Får försöka göra något crawlförsök mer i vinter. Har tyvärr lite svårt att boka in på en kurs men att slippa kallsuparna vore ju en trevlig effekt. 🙂

Kommentera

